Kropsholdning

 
 

Kropsholdning

 
Din kropsholdning styrer din indre følelse af dig selv og din indre følelse af dig selv styrer din kropsholdning.

Gennem en del år har jeg arbejdet som dramalærer. Dette arbejde handler på mange måder om, at udstråle og føle de følelser der skal gives udtryk for i de forskellige karakterer.
Dette arbejde har, sammen med de kropskorrigeringer jeg har udført som terapeut, givet mig en indsigt i, hvor meget vores kropsholdning betyder for vores humør og selvfølelse.

Nu vil jeg bede dig om, at være din egen detektiv, og gå på opdagelse i din egen kropsholdning og dermed dit sinds udstråling og "indstråling".
 
Opgave:
  • Stil dig alm. oprejst uden at rette dig op og mærk hvordan det føles i din krop, dit sind og dine stemninger.
  • Ret dig nu op, nedefra.
  • Start med hoftebreddes afstand mellem dine fødder. Mærk dit brede greb i underlaget.
  • Så trækker du numsen ind under dig selv, ved at kippe i bækkenet.
  • Nu får du automatisk lyst til at rette dig op.
  • Nu skal du rulle begge skuldre fremmed og op bagud i en cirkel, så du skubber skulderbladene ned i baglommerne.
  • Nu mærker du, at dit hoved hænger for langt fremme.
  • Ret hovedet op, så det bliver "prikken over i'et"
  • Mærk nu igen din krop, dit sind og dine stemninger.
 
Kan du mærke et stemningsskift?
 
Ofte vil du, hvis du er tilbøjelig til at falde sammen, mærke en stolthed, en værdighed blomstre ud af dig.
Som automatisk følger med, når man er i balance og har brystet fremme og ryggen rank.

Giv dig selv denne fornøjelse dagligt og stå foran spejlet når du gør det, så vil du hurtige få en sundere holdning og et gladere, mere værdigt selvbillede.

Glem ikke at tage nogle dybe vejrtrækninger når nu du står der alligevel, det vil også hjælpe kroppen til at slappe af.
 
NG Terapi v/Nina Grønning | Skattergade 19B, 5700 Svendborg  | Tlf.: 41 40 00 62 | ngterapi@gmail.com